carpe diem - memento mori

- helt förälskad i den texten. vet inte varför men jag är bara det.

Fick denna boken på posten igår. Jag kan verkligen inte släppa den.



Vad dessa röster säger, ropar eller ibland bara viskar
är egentligen en och samma sak:
Det finns alternativ.
Det måste finnas alternativ!












Det är en bok fylld med verkliga berättelser ifrån personer som själva haft det svårt eller har gjort det svårt för andra. Den går inte att släppa. Tittar på bilderna, läser texten och tittar sen på bilderna igen och kan nästan känna deras smärta.

I boken så står det bland annat om det som stod i tidningarna (om det kan vara för något år sedan) Man ser det både från killgängets (mobbarnas) synvinkel och familjen som blivit trakasserade utav dem och sårade när de mobbat deras son. I byn R så händer det ingenting och de unga killgänget sysslar med oreda för att ha något att göra. En kväll gjorde killgänget misstaget att åter igen åka ut till huset ute på landet för att trakassera de som bor där. Denna gången hade de med sig påkar.
Det de inte var beredda på var att pappan i huset hade ett hagelgevär..
2 unga pojkar dog den natten.


Tyvärr så tror jag inte man får skriva av texten. men hoppas ni förstår och tänk vad hemskt..

Men nej nu ska jag fortsätta att läsa.

Ha det bäst mina vänner & sov gott <3



| OverAndOut |



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0